Classe 3

Repàs:

1. Tradueix al català els següents verbs:

Llegar, estudiar, escuchar, hacer, comer, hablar, comenzar, dar, leer, escribir, buscar, encontrar, coger, vivir, creer, poner, salir, decir, beber, conocer,  deber, almorzar, pedir, responder, gustar, llamarse, peinarse, vivir, tomar, aprender.

2. Conjuga els verbs ser, dir-se, agradar i estar

3. -Regla: verb ser: en/la    verbs dir-se : no porta article personal

Jo sóc en David  tu ets la Maria
Jo em dic  Luis tu ets dius Ana

4. Fer preguntes amb els verbs ser- dir-se

-Agafeu un paper i escribiu el vostre nom

Quién eres ?
Quién sois?
Como te llamas?
Como se llama?
Quién son ellos?
Cómo nos llamamos?
Quién es?
Cómo se llaman?
Cómo me llamo?
Quién soy yo?
Quién somos nosotros?
Cómo me llamo?
Quiénes somos?

Enllaç de gramàtica: LINK DE GRAMÀTICA

5. Verbs regulars:

AR:
ER:
IR:
Fotocòpia dels verbs e indicar quin són els verbs regulars:

6. Els verbs reflexius: 

VERB REFLEXIUS   (SE)

Em, et, es, ens, us, es + verb conjugat

PENTINAR-SE: (Verb reflexiu)

Em pentino, et pentines, es pentina, ens pentinem, us pentineu, es pentinen

AFAITAR-SE

m´afaito , t´afaites, s´afaita, ens afaitem, us afaiteu, s’afaiten

ESTAR-SE

M´ estic, t´estàs, s´està, ens estem, us esteu, s´estan

DIR-SE

Em dic, et dius, es diu, ens diem, us dieu, es diuen

Ella es diu Angy

Ell es diu David

EXERCICIS REFLEXIUS WEB

7. Presentació. Has d´escriure la teva presentació. Pregunta d´examen

8. Model d´exàmen

9. WEB Oficial Convocatoria de Proves de Català

10. Comprensió oral

11. Exercicis fotocòpies verb ser + dir-se

12. Numerals

http://www.xtec.cat/~smora/activitats/escriptura.swf

2. Article definit
el, la, els, les

Article indefinit
un, una, uns, unes

Exercicis articles

3. Numerals

  • un, una, u 1
  • dos, dues 2tres 3
  • quatre 4
  • cinc 5
  • sis 6
  • set 7
  • vuit 8
  • nou 9
  • deu 10
  • onze 11
  • dotze 12
  • tretze 13
  • catorze 14
  • quinze 15
  • setze 16
  • disset 17
  • divuit 18
  • dinou 19
  • vint 20
  • vint-i-un, una, u 21
  • vint-i-dos, dues 22
  • vint-i-tres 23
  • trenta 30
  • trenta-un, una, u 31
  • trenta-quatre 34
  • trenta-nou 39

Exercici 1

Exercici 2

 

13. Vocabulari: dies de la setmana, mesos de l´any, estacions de l´any

Deixa un comentari