Exercicis de possessius

Exercicis Possessius Català
1. ____________ oncle (de mi) i ____________ cosina (de tu) són germans.
2. ____________ botiga (d’ella) és més gran que ____________ (de nosaltres).
3. ____________ núvia (de mi) no té ____________ llibres (de tu) d’història.
4. Quin és ____________ objectiu (de vosaltres) vital? ____________ objectiu (de nosaltres) vital és ser completament independents.
5. ____________ fills (d’ells) parlen català, castellà i anglès.
6. ____________ casa (de nosaltres) és a tocar ____________ (la de volsaltres).
7. ____________ professor (de mi) de portugués és brasiler.
8. ____________ cambra (d’ells) té un llit molt gran
9. ____________ germà (de mi) i ____________ (de tu) tenen la mateixa edat.
10.____________ cap (de vosaltres) és l’home de ____________ germana (de mi).

1) L’Anna i el Carles tenen un pis.  —– pis és gran.
2) La mare i jo tenim un gat. —— gat es diu “Taques”.
3) El David viu a Barcelona i —— xicota a Girona.
4) Vosaltres sou els nous comercials? Doncs aquests són ——– despatxos.
5) Jo visc a Blanes, i ——– adreça és Carrer Major número dotze.
6)  Saps el telèfon de la Susanna? – Sí, ——— número és 785 63 21
7) Al meu marit i a mi ens agrada la mateixa música, ——- gustos són els mateixos.
8) Ei, Marc, em deixes ——- calculadora?
9) Tracta bé els animals, ells també tenen ——- sentiments.
10) La Xiao-Li és catalana, però ——— pares són xinesos.
11) Les nenes tenen moltes joguines, ————– joguines són molt boniques.
12) El John parla molt bé el català, ———- professor deu ser molt bo.
13) Tinc dos fills i una filla. ——- fill gran es diu Oriol, el petit Adrià i —- filla es diu Aïna.
14) Tu i jo tenim idees molt diferents, però malgrat —— diferències ens entenem molt bé.
15) Ei, Marcel, acabo de veure ——– germanes pel carrer.
16) El teu germà i tu cuineu molt bé, ——— menjar està sempre molt bon.
17) Tinc cotxe i moto. ————— moto és nova, però el cotxe ja és vell.
18) La mare i jo no ens assemblem gaire, —— cara és més rodona que la d’ella, i —— ulls són més clars que els meus.
19) Escrius molt bé, ————- poemes són molt interessants.
20) Em deixes trucar, si us plau? ———— telèfon mòbil no té bateria.

Deixa un comentari

